موضوعات
  • اخبار سایت
  • ماهیان گیاهخوار
  • ماهیان گوشتخوار
  • ماهیان همه چیزخوار
  • ماهیان آبشور
  • آموزش های پرورش ماهی
  • تصاویر ماهیان زینتی
  • ماهیان آب شیرین
  • آرشیو
    تبلیغات
    آمار سايت
    کاربران آنلاین: 1
    بازدید امروز: 489
    بازدید دیروز: 282
    بازدید این ماه:3666
    ورودی از گوگل: 57460
    تعداد مطالب: 166
    تعداد دیدگاه ها: 0

    برترين مطالب
    تبلیغات
    مطالب تصادفی
    آخرین مطالب ارسالی
    تبلیغات متنی

    گیاهان آبزی و سازگاری انها با ماهی کوی گونه ها و شرایط نگهداری (قسمت سوم)


    گیاهان ابزی و گیاهان اب دوست نقش مهم در برک های کوی بازی می کنند انها با گرفتن مواد نیتروژن دار از اب و ایجاد فضای طبیعی برای برکه سلامت و شادابی موجودات برکه را تضمین می کنند. در ادامه به معرفی چند گونه دیگر از این گیاهان می پردازم.

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    گل شیپوری اتیوپیایی (نام علمی: Zantedeschia aethiopica)
    هر چند این گیاه یک گیاه کاملا ابزی نیست ولی می توان با فراهم اوردن شرایط لازم به راحتی انها را در برکه خود کاشته و از زیبایی انها لذت ببرید. برای وارد کردن این گیاهان از محیط خشک به محیط ابی برکه باید کمی با صبر عمل کرد و به مرور رطوبت خاک انها را بالا برد تا در طول یک هفته رطوبت ان به دو برابر حالت عادی برسد و در هفته دوم نیز باید این روند ادامه یابد در صورت انجام مرحله به مرحله شما می توانید این گیاه را در عمق ۶-۸ سانتی متری اب برکه خود قرار دهید و از گل های زیبای ان در فصل بهار و تابستان لذت ببرید. ولی باید توجه داشت که هرگز نباید گیاه کاملا در زیر اب قرار گیرد هرچند گیاه می تواند تا چند ساعت این حالت را تحمل کند ولی اگر این حالت بیش از یک روز ادامه یابد گیاه شروع به خراب شدن خواهد کرد. این گیاه نیاز به رسیدگی زیادی ندارد و ریشه ان به راحتی فصل زمستان را تحمل می کند تا دوباره در بهار گیاه جدیدی تولید کند. این گل را باید از بادهای شدید محفوظ نگاه داشت. تکثیر آن از طریق جداسازی ریزوم ها(غده‌های زیرزمینی) در پاییز است. همچنین از طریق بذر نیز انتشار می‌یابد.

    نَخل مُرداب (نام علمی: Cyperus alternifolius)
    گیاه ی است زیبا و کاملا ابزی و از نزدیکان پاپیروس مصر که در تالاب های ماداگاسکار به وفور یافت می شود. این گیاه هم توان این را دارد که در خارج و کنار برکه در خاک مرطوب زندگی و هم می تواند در اب برکه و تا عمق ۳۰ سانتی متری در برکه کاشته شود. اگر نور کافی به ان برسد می تواند به سرعت رشد کند. این گیاه یکی از بهترین تصفیه کنندگان اب برکه است و با سرعت زیاد شروع به مصزف مواد دفعی ماهیان برکه میکند. جالب ترین نکته در مورد این گیاه زوش تکثیر ان است برای تکثیر این گیاه کافی است سر یکی از شاخه ها را  همراه کمی از ساقه بریده و به صورت وارونه داخل اب قرار دهید بعد از گذشت دو هفته گیاه جدیدی از ان به وجود می اید که به راحتی می توان ان را چه در اب و چه در خاک مطوب کاشت. احتیاجات زیادی به غیر از وجود نور و اب فراوان برای رشد ندارد بهتر است از برف و سرما محافظت گردد ولی می توان چند شاخه از ان را در ابتدای فصل زمستان در داخل اب قرار دهید تا در بهار دوباره بتوانید این گیاه در صورت از بین رفتن در فصل زمستان در برکه خود داشته باشید.

     

    حجم :
    پسورد : برای راحتی شما ندارد
    موضوع : ماهی کوی
    ارسال توسط : مدیر سایت | در تاریخ : ۲۲ فروردین , ۱۳۹۳ | دیدگاه: بدون دیدگاه