موضوعات
  • اخبار سایت
  • ماهیان گیاهخوار
  • ماهیان گوشتخوار
  • ماهیان همه چیزخوار
  • ماهیان آبشور
  • آموزش های پرورش ماهی
  • تصاویر ماهیان زینتی
  • ماهیان آب شیرین
  • آرشیو
    تبلیغات
    آمار سايت
    کاربران آنلاین: 1
    بازدید امروز: 511
    بازدید دیروز: 282
    بازدید این ماه:3671
    ورودی از گوگل: 57463
    تعداد مطالب: 166
    تعداد دیدگاه ها: 0

    برترين مطالب
    تبلیغات
    مطالب تصادفی
    آخرین مطالب ارسالی
    تبلیغات متنی

    ماهیان و موجودات همزیست با کوی(قسمت چهارم مهمان های ناخوانده)


    برکه ها ی کوی به همان اندازه که برای صاحبان انها زیبا و جذاب هستند به سرعت می توانند مهمان های ناخوانده ای را به خود جلب کند. این مهمان های ناخوانده می توانند از پرندگان ماهی خوار تا حشرات کوچک متفاوت باشند. این موجودات هر کدام می توانند به نوبه خود مشکلاتی را در برکه ایجاد کنند که در ادامه راه های مقابله با هر کدام را برای شما شرح خواهم داد.

     

     

     

     

     ۱.پرندگان وحشی (wild birds):

    برکه های کوی به ویژه برکه هایی که به سبک طبیعی راه اندازی شده اند به دلیل شباهت زیادی که با ابگیر ها و زیستگاه های طبیعی پندگان مهاجر و وحشی دارند سبب جذب انها به این برکه ها می شوند.هرچند در بیشتر مواقع این پرندگان ماهی خوار و یا مهاجم نیستند ولی ممکن است در برخی از مواقع پرندگان گوشتخوار و ماهی خوار مهمان برکه شما باشند در این صورت ممکن است شما تعداد زیادی از ماهیان با ارزش خود را از دهید. باید توجه داشته باشید که ماهیان کوی به دلیل ترکیب رنگ خود که معمولا رنگه های قرمز تا طلایی را شامل می شود برای پرندگان ماهی خوار جذابیت بیشتری دارند. شاید پرندگان ماهی خوار در تمام نقاط ایران یافت نشوند ولی اصلی ترین تحدید برای ماهیان کوی در شهرها و روستاهای کنونی وجود پرنده ای نام اشنا به نام کلاغ است. کلاغ ها ممکن است ماهیگران خوبی نباشند ولی برای ماهیان کوچک تحدید جدی محسوب می شوند و می توانند با حمله به ماهیان بزرگتر انها را ضخمی کرده و باعث ایجاد مشکلات جدی در انها شوند. در هر حال اگر می خواهید که ماهیان با ارزشتان را از گزند این پرندگان در امان بدارید باید پوششی برای برکه خود در نظر بگیرید. معمول ترین روش کشیدن نخ های نامرعی پلاستکی (نخ ماهیگیری) به صورت مورب بر روی برکه است که علاوه بر اینکه نمای برکه شما را خراب نمی کند کاملا پاسخ لازم را نیز ایجاد می کند. راه دیگر پوشاندن سطح برکه با توری های پلاستکی است که درصد اطمینان بیشتری را برای شما ایجاد می کند ولی نمای زیبای برکه شما را تحت شعاع قرار خواهد داد. اخرین روش که از دو روش فوق پر هزینه تر است به وجود اوردن یک اتاق شیشه ای اطراف برکه است که اجرای ان علاوه بر دشواره ای های کاری و زمان بر بودن باعث ایجاد محدودیت در طراحی برکه نیز خواهد شد.

    ۲. قورباغه ها (frogs):

    قورباغه ها و وزغ ها معمول ترین مهمانان برکه های کوی در تمام نقاط جهان هستند. این موجودات هرچند به طور مستقیم به برکه ها و ماهیان درون ان اسیب نمی رسانند ولی انها نیز به نوبه خود مشکلاتی را در برکه ایجاد می کنند. قورباغه در می توانند در برکه ها به سرعت تخمریزی کرده ازدیاد پیدا کنند. قورباغه ها در فصول بهار و تابستان صدای زیادی از خود تولید می کنند و همچنین تعداد بالای انها زیبایی برکه را تحت الشعاع قرار خواهد داد. مواد دفعی انها باعث الودگی بیش از حد اب برکه و ایجاد بوی نامطبوع در برکه می شود. همچنین قورباغه ها غذای اصلی موجوداتی مانند پرندگان ماهی خوار و گوشتخوار و مار ها است در نتیجه وجود انها در برکه باعث جذب این مهاجمین به برکه شما خواهد شد. برای مقابله با این موجودات شما می توانید در اوایل فصل بهار تخم قوباغه ها را که در داخل کپسول های خود و به صورت شناور در اب دیده می شوند را جمع اوری و به ابگیر های طبیعی منتقل کنید هر چند این کار نمی توانند شما را برای همیشه از دست قورباغه ها نجات دهد ولی جلوی افزایش تعداد انها را خواهد گرفت.

    حجم :
    پسورد : برای راحتی شما ندارد
    موضوع : ماهی کوی
    ارسال توسط : مدیر سایت | در تاریخ : ۲۲ فروردین , ۱۳۹۳ | دیدگاه: بدون دیدگاه