موضوعات
  • اخبار سایت
  • ماهیان گیاهخوار
  • ماهیان گوشتخوار
  • ماهیان همه چیزخوار
  • ماهیان آبشور
  • آموزش های پرورش ماهی
  • تصاویر ماهیان زینتی
  • ماهیان آب شیرین
  • آرشیو
    تبلیغات
    آمار سايت
    کاربران آنلاین: 1
    بازدید امروز: 352
    بازدید دیروز: 335
    بازدید این ماه:4065
    ورودی از گوگل: 57950
    تعداد مطالب: 166
    تعداد دیدگاه ها: 0

    برترين مطالب
    تبلیغات
    مطالب تصادفی
    آخرین مطالب ارسالی
    تبلیغات متنی

    کوی در اکواریوم های خانگی(شرایط و احتیاجات قسمت سوم)


    همان طور که در قسمت قبلی از این سری مطالب نیز اشاره شد ماهی کوی در ابتدا برای زندگی در برکه نژادگیری شد ولی زیبایی خیره کننده این ماهیان سبب شد تا نگهداری از انها در اکواریوم های خانگی نیز به سرعت مرسوم شود. در ادامه این سری مطالب قصد دارم تا شما را به وسایل تخصصی نگهداری ماهی کوی در اکواریوم های خانگی و شرایط مورد نیاز برای نگهداری انها بیشتر اشنا کنم. امیدوارم این مطالب به تواند نظر شما دوستاران ماهی کوی را به خود جلب کند.

     

     

     

     

     

    شرایط نوری:

    ماهی های کوی به دلیل اینکه برای رشد و زندگی در فضای خارج از خانه نژادگیری شده اند و معمولا از برکه ها به اکواریوم های خانگی می آیند ممکن است بعد از مدتی که انها را در اکواریوم نگهداری کردید متوجه کاهش رنگ های زیبای ماهیانتان شوید. دلیل این امر احتیاج ذاتی ماهیان کوی به نور مستقیم خورشید برای تقویت رنگ و شادبی انهاست. شما در اکواریوم های خانگی نیز باید شرایط را به شکلی فراهم کنید تا ماهیان بتوانند ترکیب رنگی خود را حفظ کنند. برای اینکه شما در اکواریوم خود بتوانید به این مهم دست پیدا کنید باید توجه ویژه ای به نوردهی اکواریوم  خود داشته باشید. در جال حاضر رنج وسیعی از انواع لامپ ها برای روشنایی اکواریوم ها استفاده می شود که هر کدام دارای ویژگی های مخصوص به خود است. شما برای نوردهی مناسب باید به مقدار نوری که هر نوع از لامپ ها در واحد سطح اکواریوم ایجاد می کنند توجه کنید تا مقدار مناسب نور اکواریوم تان تامین گردد. در جدول زیر لیست انواع لامپ های موجود به تفکیک مقدار نوردهی و انرژی مصرفی امده است.

    اصول غذادهی:

    ماهی های کوی در برکه علاوه برای غذایی که به صورت دستی به انها داده می شود از غذاهای طبیعی که در برکه وجود دارد مانند جلبک ها و لارو حشرات استفاده می کنند ولی در اکواریوم ها این امکان برای ماهی های کوی وجود ندارد. همچنین در برکه ها بدلیل زیاد بودن حجم اب غذای بیشتری به ماهیان داده می شود و این در حالی است که کیفیت اب تغییر زیادی نمی کند ولی شما در اکواریوم نمی توانید به  اندازه برکه به ماهیان خود غذا دهید. با توجه به انچه که گفته شد شما باید جیره غذایی مناسبی را برای ماهیانتان در نظر بگیرید تا در اکواریوم با مشکلات تغذیه ای مواجه نشوند. بهترین جیره برای ماهیان کوی در اکواریوم جیره ای با درصد انرژی بالا است تا بتواند با مقدار کم غذادهی انرژی مورد نیاز ماهی ها را تامین کند. همچنین غذای ماهی کوی باید دارای مقدار متناسبی از رنگدانه ها برای تقویت رنگ نیز باشد. ماهی کوی در اکواریوم نیاز به تنوع جیره غذایی دارد و باید در هفته حداقل دوبار برای تغذیه انها از غذا های زنده مانند کرم خاکی یا لارو حشرات و یا از غذا های تازه مانند نخود فرنگی نیم پز یا کاهوی تازه استفاده کرد. هر چند کوی ها ماهیان پرخوری هستند ولی توجه داشته باشید غذادهی بیش از اندازه به انها می توانند سبب کاهش سریع کیفیت اب گردد.

    حجم :
    پسورد : برای راحتی شما ندارد
    موضوع : ماهی کوی
    ارسال توسط : مدیر سایت | در تاریخ : ۲۲ فروردین , ۱۳۹۳ | دیدگاه: بدون دیدگاه