موضوعات
  • اخبار سایت
  • ماهیان گیاهخوار
  • ماهیان گوشتخوار
  • ماهیان همه چیزخوار
  • ماهیان آبشور
  • آموزش های پرورش ماهی
  • تصاویر ماهیان زینتی
  • ماهیان آب شیرین
  • آرشیو
    تبلیغات
    آمار سايت
    کاربران آنلاین: 1
    بازدید امروز: 14
    بازدید دیروز: 335
    بازدید این ماه:3870
    ورودی از گوگل: 57926
    تعداد مطالب: 166
    تعداد دیدگاه ها: 0

    برترين مطالب
    تبلیغات
    مطالب تصادفی
    آخرین مطالب ارسالی
    تبلیغات متنی

    آشنایی با نژاد های کوی (قسمت ششم)


     

    امروزه کوی ها دارای نژاد های متنوعی هستند که شناخت هر کدام از انها برای علاقمندان به این ماهی نتنها جالب بلکه لازم است. در این قسمت به معرفی نژاد کوی های باله بلند می پردازم که از محبوب ترین نژاد های کوی در داخل ایران هستند.

     

     

     

     

     

     

     

     

    کوی های باله بلند (butterfly koi):

    تاریخچه این نژاد های دوست داشتی تا اواسط قرن بیستم به عقب باز می گردد این نژاد با کار و نژادگیری بر روی کوی های سنتی ژاپن به دست امده است. در واقع این کوی ها از امیزش کوی های قدیمی با کپور کارپ باله بلند اندونزیایی (wild Indonesian Longfin river carp) به وجود امد و از ان زمان تا کنون به محبوبیت بالایی در بین طرفداران کوی دست یافته است. این ماهیان در ژاپن با نام های (onagaoi) و (hire naga koi) شناخته می شوند اما در هر نقطه ای از جهان لقبی به انها داه شده است که می توان از میان انها به کوی های اژدها (Dragon koi) و کوی های پروانه ای اشاره کرد.هرچند این ماهیان مورد استقبال عموم مردم و افراد اماتور در ضمینه کوی قرار گرفتند اما تکثیر کنندگان سنتی کوی از انها استقبال نکردند و هنوز هم اکثر تکثیر کنندگان معروف در ژاپن از تکثیر و نژادگیری انها خودداری می کنند. هرچند این ماهیان در اسیا و اروپا کمتر هستند و طرفداران کمی دارند اما در امریکا از محبوب ترین نژاد ها می باشند و این محبوبیت به حدی است که انها را کوی های امریکایی (American Koi) نیز می نامند.

    ویژگی اصلی این نژاد از ماهی کوی همان طور که از نامش پیداست باله های بلند و رشد یافته این ماهی است. باله ها در این ماهی حداقل ۴ الی ۵ برابر ماهی های عادی است که در برخی موارد به ۱۰ برابر ماهی های عادی نیز می رسد! کوی های باله بلند مانند کوی های کلاسیک دارای ترکیب های رنگی مختلف هستند و با توجه به این رنگبندی ها دارای نژاد های متنوعی می باشند که از نظر نام گذاری کاملا شبیه دیگر کوی هاست با این تفاوت که باید باله بلند بودن ماهی در نام انها ذکر شود. کوی های باله بلند در ایران محبوب ترین کوی محسوب می شود و تغریبا بیشتر بازار فروش کوی در ایران را در اختیار خود دارد. البته باید توجه داشت که به دلیل برخی تکثیر های نادرست و غیر حرفه ای در ایران گاهی اوقات شاهد نژاد های بینابینی هستیم که نه دارای باله بلند این نژاد و نه باله های ماهی کوی عادی هستند این ماهی ها دارای طول باله ای ۱-۲ برابر ماهی کوی عادی است. هرچند در تمام جهان کوی های باله بلند ماهی هایی ارزان تر از کوی های سنتی هستند ولی در کشورمان این جریان وارونه است و کوی های باله بلند گرانتر به فروش می رسند.

    این ماهیان هرچند به دلیل داشتن برخی از ژن های مقاومت به بیماری از ماهی کپور وحشی باله بلند نسبتا به بیماری ها مقاومت بیشتری دارند ولی باید توجه داشت باله و دم بلند انها می تواند بزرگترین مشکل را برای انها به وجود اورد. این ماهیان علاوه براینکه در اکواریوم از کوی ها عادی زیباتر هستند دارای رشد به نسبت کمتری هم هستند که انها را برای نگهداری در اکواریوم مناسب تر می کند.

     

    حجم :
    پسورد : برای راحتی شما ندارد
    موضوع : ماهی کوی
    ارسال توسط : مدیر سایت | در تاریخ : ۱۷ فروردین , ۱۳۹۳ | دیدگاه: بدون دیدگاه