موضوعات
  • اخبار سایت
  • ماهیان گیاهخوار
  • ماهیان گوشتخوار
  • ماهیان همه چیزخوار
  • ماهیان آبشور
  • آموزش های پرورش ماهی
  • تصاویر ماهیان زینتی
  • ماهیان آب شیرین
  • آرشیو
    تبلیغات
    آمار سايت
    کاربران آنلاین: 2
    بازدید امروز: 453
    بازدید دیروز: 282
    بازدید این ماه:3658
    ورودی از گوگل: 57457
    تعداد مطالب: 166
    تعداد دیدگاه ها: 0

    برترين مطالب
    تبلیغات
    مطالب تصادفی
    آخرین مطالب ارسالی
    تبلیغات متنی

    برکه های کوی چگونگی ساخت و راه اندازی (قسمت ششم)


    بعد ار اینکه شما برکه ی خود را با توجه به انچه در مطالب گذشته گفته شد راه اندازی کردید نوبت به آن می رسد تا تزیینات مخصوص برکه را به آن بیفزایید تا زیبایی آن را دو چندان کنید. همچنین شما علاوه بر تجهیزات اصلی فیلترینگ آب می توانید از یکسری از وسایل جانبی نیز استفاده کنید تا آب برکه ی خود را شفاف و تمیز نگهدارید.

     

     

     

     

     

    فیلتر های جانبی و هوادهی :

    معمولا کسانی که می خواهند به شکلی حرفه ای و البته با دردسر کمتر به نگهداری ماهی کوی در برکه بپردازند به استفاده از یکسری از تجهیزات نوین برای تصفیه اب و رسیدگی به برکه این کار ار انجام میدهند. در ادامه به معرفی چنذ توع از این وسایل و تحهیزات می پردازم.

    ۱. استریل کننده اشعه ماورا بنفش (UV sterilizer):

    معمول ترین و پر استفاده ترین نوع فیلتر های استریل کننده اب برای برکه های کوی می باشند که شما می توانید با استفاده از انها اب با کیفیت تر و سالم تری را برای ماهیانتان به ارمغان اورید. این نوع از فیلتر ها با عبور اب از کنار لامپ های UV باعث کشده شدن عامل میکروبی اب برکه می شوند. همچنین این فیلتر ها اثر کنترولی رو جلبک های مزاحم برکه نیز دارند. در این فیلتر ها لامپ داخل یک محفظه قرار میگیرد که هیچگاه نباید در هنگام کار کردن دستگاه ان را باز نمود. قدرت این نوع از فیلتر ها نیز بسته به اندازه و حجم اب برکه متغییر است.

    ۲. آب نما (koi pond fountain):

    هر چند در ابتدا آب نما ها یک بخش تزیینی در برکه ها به نظر می رسند ولی کارایی انها در روزهای گرم تابستان و در تراکم بالای ماهی ها کاملا به چشم می اید. این دستگاه ها می توانند به صورت جداگانه با بخشی از ساختار برکه ساخته شوند و مورد استفاده قرار گیرند. اشکال انها بسیار متنوع است و می توان انها را به شکلی انتخاب کرد که زیبایی برکه را نیز دو چندان کنند. البته می توان برای اکسیژن دهی از پمپ های هوا نیز استفاده کرد که گرچه کارایی بهتری دارند ولی هرگز زیبایی و طراوتی را که یک آب نما ایجاد می کند را به وجود نخواهد اورد.

     

    ۳. غذادهی خودکار (auto feeder):
    یکی از لذت بخش ترین قسمت های داشتن یک برکه کوی غذادن به ماهی های ان است اما ممکن است به هر دلیلی امکان غذادهی به موقع به ماهیان وجود نداشته باشد در این صورت شما مجبور به استخدام فردی با تجربه برای این کار هستید ولی اگر هزینه های این کار و همچنین یافتن یک فرد ماهر برای شما کار سختی است راحت ترین زاه استفاده از دستگاه های غذادهی خودکار مخصوص برکه های کوی است این دستگاه ها می توانند به خوبی و تا مدت زیادی غذای ماهی های شما تامیین کنند و در نمونه های جدیدتر حتی نیاز نیست که شما نگران تامین انرژی مورد نیاز دستگاه باشید زیرا به یک صفحه خورشیدی مجهز شده اند که انرژی مورد نیاز دستگاه را برای کار تامین می کند.

    حجم :
    پسورد : برای راحتی شما ندارد
    موضوع : ماهی کوی
    ارسال توسط : مدیر سایت | در تاریخ : ۱۷ فروردین , ۱۳۹۳ | دیدگاه: بدون دیدگاه