موضوعات
  • اخبار سایت
  • ماهیان گیاهخوار
  • ماهیان گوشتخوار
  • ماهیان همه چیزخوار
  • ماهیان آبشور
  • آموزش های پرورش ماهی
  • تصاویر ماهیان زینتی
  • ماهیان آب شیرین
  • آرشیو
    تبلیغات
    آمار سايت
    کاربران آنلاین: 1
    بازدید امروز: 34
    بازدید دیروز: 335
    بازدید این ماه:3880
    ورودی از گوگل: 57930
    تعداد مطالب: 166
    تعداد دیدگاه ها: 0

    برترين مطالب
    تبلیغات
    مطالب تصادفی
    آخرین مطالب ارسالی
    تبلیغات متنی

    برکه های کوی چگونگی ساخت و راه اندازی (قسمت پنجم)


    در قسمت قبل از این سری مطالب شما را با دو نوع فیلتر خارجی و داخلی اشنا کردم در ادامه این سری مطالب سه نوع دیگر از فیلتر های مخصوص برکه های کوی را برای شما معرفی خواهم کرد. با کوی ایران در ادامه مطلب همراه باشید تا بتوانید فیلترینگ مناسب برای برکه خود را انتخاب کنید.

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    ۳.فیلتر تحت فشار(pressurized filter)
    این نوع فیلتر همان طور که از نامشان پیداست با فشار اب شروع به کار می کنند و معمولا فیلتر هایی کوچک هستند و بیشتر مناسب برکه های کوچک هستند این فیلتر ها در واقع حد واسطی از فیلتر های خارجی و داخلی هستند زیرا بخش ایجاد کنند فشار اب یا واتر پمپ ان در داخل برکه قرار می گیرد و بخش تصفیه کننده بیرون از برکه قرار گرفته و اب با گذشتن از مدیای ان تصفیه می شود. هرچند کارایی این فیلترها به اندازه فیلتر های خارجی نیست ولی در مقایسه با فیلتر های داخلی کارایی بیشتری دارند. این فیلتر ها را می توان به گونه ای در برکه ها جاگزین کرد که نقش بالا برنده اب را برای ابشار برکه داشته باشند و زیبایی برکه را چند برابر کنند. از اشکالات عمده این فیلتر ها مسدود شدن سریع انها با فضولات و نیاز انها به تمیز شدن است که استفاده انها را در برکه ها محدود تر نموده است.

     

    ۴.اسکمیر (skimmer)
    هرچند نام این فیلتر بسیار شبیه (هم نام) نام فیلتر اسکمیر اب شور است ولی مکانیسم کار کرد ان کاملا با ان متفاوت است. این فیلتر ها در دیواره خارجی برکه نسب می شوند و دهانه انها روی سطح اب برکه قرار می گیرد. این فیلتر با مکش اب از سطح برکه و عبور ان از بین مدیا و لامپ UV خود ان را تصفیه کرده و به ایجاد سطح ابی شفاف و روشن کمک می کند. این فیلتر ها علارغم اینکه بسیار کارامد هستند به دلیل قیمت بالایشان کمتر مورد توجه قرار می گیرند.

     

    ۵.فیلتر خارجی چند خانه ای(external multi-chamber filter)
    قوی ترین و کاربردی ترین نوع فیلتر برای برکه های بزرگ (۳۸۰۰لیتر و بیشتر) است. معمولا شروع کار انها بدون نیازبه واتر پمپ است و همیشه به شکلی طراحی می شوند که بدوم نیاز به برق و فقط با جریان اب و به صورت دایم کار کنند.
    این فیلتر ها همان طور که از نامشان بر می اید دارای خانه های متعددی برای انواع فیلترینگ از مکانیکی تا بیولوژیکی است. اب با عبور از میان این خانه ها تصفیه شده و به برکه باز می گردد. در این نوع فیلتراسیون اب از کف برکه به وسیله ی فشار اب مکیده شده و به فیلتر می رسد و در انتهای فرایند فیلترینگ توسط سریز اب به برکه بر می گردد.

     

    حجم :
    پسورد : برای راحتی شما ندارد
    موضوع : ماهی کوی
    ارسال توسط : مدیر سایت | در تاریخ : ۱۷ فروردین , ۱۳۹۳ | دیدگاه: بدون دیدگاه