موضوعات
  • اخبار سایت
  • ماهیان گیاهخوار
  • ماهیان گوشتخوار
  • ماهیان همه چیزخوار
  • ماهیان آبشور
  • آموزش های پرورش ماهی
  • تصاویر ماهیان زینتی
  • ماهیان آب شیرین
  • آرشیو
    تبلیغات
    آمار سايت
    کاربران آنلاین: 1
    بازدید امروز: 475
    بازدید دیروز: 282
    بازدید این ماه:3661
    ورودی از گوگل: 57458
    تعداد مطالب: 166
    تعداد دیدگاه ها: 0

    برترين مطالب
    تبلیغات
    مطالب تصادفی
    آخرین مطالب ارسالی
    تبلیغات متنی

    کوی در اکواریوم های خانگی(شرایط و احتیاجات)


    هرچند ماهی کوی ماهی است که برای نگهداری در برکه ها به وجود امده است ولی کمبود فضا در خانه های امروزی باعث شد که به سرعت این ماهیان دوست داشتنی جای خود را در اکواریوم ها هم باز کنند و حتی نژاد هایی هم برای نگهداری در اکواریوم ها تخصصی شوند. انچه در ادامه مطلب به ان خواهیم پرداخت مطلبی است در مورد شرایط و احتیاجات لازم برای نگهداری کوی در اکواریوم های خانگی که به در خواست بسیاری از دوستان تهیه شده است و امید است که نظرشان را جلب کند.

     

     

     
    ماهی کوی نیاز به فضای زیاد برای شنا دارد لزا باید اکواریومی را که برای ان انتخاب می کنید به اندازه ای باشد که ماهی بتواند به راحتی در ان شنا کند. برای نگه داری ماهی کوی در اکواریوم بهتر است کوچکترین کوی های در دسترس را اتنخاب کنید تا بتوانید مدت طولانی تری از زیبایی ان در اکواریوم خود استفاده کنید. همیشه بیاد داشته باشد که کوی ها در نهایت بزرگ می شوند و باید از اکواریوم خارج و به بر که برده شوند. کوی ها در برکه ها معمولا دو فصل سرد و گرم را تجربه می کنند ولی در اکواریوم ها دما ی اب برای انها تغریبا همیشه ثابت است و لزا نیاز نیست که دوره های قطع غذا در زمستان برای انها صورت گیرد. کوی ها در اکواریوم ها زیاد غذا میخورند و به سرعت اب را کثیف خواهند کرد و به دلیل محدود بودن مقدار اب اکواریوم باعث بالا رفتن دفعات تعویض اب می شوند. نوردهی در اکواریوم برای ثابت ماندن رنگ کوی ها در اکواریوم بسیار مهم است در صورت عدم نوردهی رنگ کوی های شما پس از مدتی شفافیت خود را از دست خواهد داد و کم رنگ خواهد شد. بهترین نوردهی برای کوی ها مخلوطی از دو رنگ نور سفید و قرمز است که تمام نیاز نوری انها و در صورت وجود گیاهان ابزی نیاز انها را هم براورده خواهد کرد. کاشتن گیاهان اکواریومی می تواند به نزدیک شدن فضای اکواریوم به برکه های کوی کمک کند البته باید در انتخاب گیاه دقت کرد زیرا کوی ها بیشتر گیاهان اکواریومی را با اشتها می خورند بهترین و در دسترس ترین گیاه برای این کار گیاه کریپتون است که کوی ها هم علاقه ای به خوردن ان ندارند. به دلیل زیادتر بودن استرس در اکواریوم کوی ها ممکن است از اکواریوم بیرون بپرند برای جلوگیری از ایجاد تلفات بهتر است از درب شیشه ای برای اکواریوم خود استفاده کنید.


    گیاه کریپتون:


    کوی را با چه ماهیانی می توان نگه داری کرد؟
    کوی را می توان با ماهیانی مانند گلدفیش های برکه ای (گلد فیش های اکواریومی مثل نژاد های پیرل اسکال یا لاین هد برای نگهداری مناسب نیستند زیرا سرعت شنا کمی دارند و کوی ها نیز برای حمله به انها و خوردن فلس ها و حتی چشم انها علاقه نشان میدهند) در یک اکواریوم نگه داری کرد. همچنین کوی ها را نباید با ماهیان کوچک که کوی توانایی بلع انهارا دارد همراه کرد. هرچند کوی ها ماهیانی گیاهخوارند ولی گاهی نیز می توانند با ماهیان گوشتخوار هم در اکواریوم همراه شوند ولی این کار معمولا توصیه نمی شود. از ماهیانی که می توان به راحتی در کنار کوی ها نگه داری کرد می توان به خانواده بارب ها و شارک های اب شیرین و پنگوسی های گیاه خوار و خانواده ماهیان لوچ اشاره کرد.

    گلدفیش مرواریدی (پیرل اسکال):

     

     

    گلدفیش لاین هد:

     

    خانواده ماهیان لوچ:

    کوی های پروانه ای یا کوی های بالا بلند:
    این کوی ها که در چین برای اولین بار نژاد گیری شدند از کوی های معمولی باله ی بلندتری دارند این کوی ها در ابتدا در برکه ها مانند دیگر کوی ها نگهداری می شدند ولی زمانی که پا به اکواریوم گذاشتند مشخص شد که زیبایی انها در اکواریوم بسیار بیشتر از برکه است در نتیجه به محبوب ترین کوی ها برای نگهداری در اکواریوم بدل شدند. رشد کمتر طول بدن در انها و کند تر بودن رشد انها را برای نگهداری در اکواریوم ایدال نمود. امروزه نژاد های زیادی از این کوی ها هم نژاد گیری شده اند و درفروشگاه ها موجود می باشند.

    کوی باله بلند:

    حجم :
    پسورد : برای راحتی شما ندارد
    موضوع : ماهی کوی
    ارسال توسط : مدیر سایت | در تاریخ : ۲۲ فروردین , ۱۳۹۳ | دیدگاه: بدون دیدگاه