موضوعات
  • اخبار سایت
  • ماهیان گیاهخوار
  • ماهیان گوشتخوار
  • ماهیان همه چیزخوار
  • ماهیان آبشور
  • آموزش های پرورش ماهی
  • تصاویر ماهیان زینتی
  • ماهیان آب شیرین
  • آرشیو
    تبلیغات
    آمار سايت
    کاربران آنلاین: 1
    بازدید امروز: 470
    بازدید دیروز: 282
    بازدید این ماه:3661
    ورودی از گوگل: 57458
    تعداد مطالب: 166
    تعداد دیدگاه ها: 0

    برترين مطالب
    تبلیغات
    مطالب تصادفی
    آخرین مطالب ارسالی
    تبلیغات متنی

    گیاهان آبزی و سازگاری انها با ماهی کوی گونه ها و شرایط نگهداری (قسمت پنجم)


    در ادامه این سری مطالب و با توجه به در خواست چندی از خوانندگان سایت مبنی بر معرفی گیاهان زینتی اکواریومی همزیست با کوی به معرفی این دسته از گیاهان می پردازم. گیاهان زینتی اکواریومی معمولا گیاهان ابزی هستند که دارای شرایط لازم از جمله سایز کوچک و … برای نگهداری در اکواریوم هستند. این گیاهان معمولا به صورت گیاهان زیر اب یا غوطه ور در اب هستند که نیازی به هوا ندارند. حتی بعضی از این گیاهان فاقد ریشه هستند که انها را مجبور می کند که احتیاجات خود را مستقیما از اب به دست بیاورند. این گیاهان هم مانند دیگر گیاهان در طول روز اکسیژن ودر طول شب دی اکسید کربن تولید می کنند.

     

     

     

     

     

     

     سراتوفیلوم (Ceratophyllum dersum):

    سراتوفیلوم یک گونه ی جهانی است که به خاطر رشد سریعش و اسان بودن شرایط نگهداری هم در برکه و هم در اکواریوم های اختصاصی ماهی کوی کاشته می شود. این گیاهان ریشه ی واقعی ندارند هرچند که رایج ترین شکل قرار گرفتن انها در اکواریوم کاشتن انها در بستر است. در طبیعت به شکل شناور و با برگ های کوچک لنگر شکل دیده می شوند. این گیاهان به صورت توده ای و شناور یک پناهگاه و یک محل مناسب برای تخمریزی ماهی های بالغ و پنهان شدن بچه ماهی هاست. این گیاهان می توانند کمک بزرگی در کنترل جلبک های ناخواسته اب کنند چون توانایی بالایی در جذب مواد محلول در اب دارند که می توانند مواد مغذی را به سرعت از دسترس جلبک ها خارج کنند. این گیاهان در طول رشد ساقه های مستقیم زیادی تولید می کنند که می تواند ارتفاعش به ۱۲۰ سانتی متر هم برسد. همچنین با توجه به توانایی اکسیژن دهی بالا و جذب کدورت اب نقش مهمی را در بهبود کیفیت اب چه در برکه ها و چه در اکواریوم های تخصصی کوی بازی می کنند. این گیاه به راحتی زمستان و تابستان را تحمل می کند و شیوه تکثیر ان هم قلمه زدن می باشد.

     

     

     مایریوفیلوم سبز (Myriophyllum aquaticum):

    این گیاه از خانواده ی (Haloragaceae) می باشد که بیشتر در قاره ی امریکا و اسیای جنوب شرقی پراکندگی دارند. این گیاهان به عنوان بهترین گیاهان اکسیژن دهنده آبزی شناخته می شوند که حتی می توانند به کمک ذخیره گاز تحت فشار دربافت های خود در هنگام روز در شب هم به تولید اکسیژن بپردازند. این ویژگی های منحصر به فرد سختی شرایط نگهداری انها را در برکه ها و اکواریوم ها توجیه می کند. این گیاه در پاییز از بین می رود ولی می توان با تگهداری از جوانه های زمستانی این گیاه را دوباره در برکه کاشت. این گیاه نسبت به نیاز های نوری اش بسیار حساس است و فقط در نور مناسب ادامه حیات می دهد. زیبایی این گیاهان وقتی دوچندان می شود که به صورت گروهی در اکواریوم یا برکه کاشته شوند. افزایش مواد مغری در کف و افزایش مقدار دی اکسید کربن رشد انها را به طرز چشمگیری فزونی می بخشد. تکثیر انها از راه قلمه زدن عملی است.

     

    حجم :
    پسورد : برای راحتی شما ندارد
    موضوع : ماهی کوی
    ارسال توسط : مدیر سایت | در تاریخ : ۲۲ فروردین , ۱۳۹۳ | دیدگاه: بدون دیدگاه