موضوعات
  • اخبار سایت
  • ماهیان گیاهخوار
  • ماهیان گوشتخوار
  • ماهیان همه چیزخوار
  • ماهیان آبشور
  • آموزش های پرورش ماهی
  • تصاویر ماهیان زینتی
  • ماهیان آب شیرین
  • آرشیو
    تبلیغات
    آمار سايت
    کاربران آنلاین: 2
    بازدید امروز: 324
    بازدید دیروز: 282
    بازدید این ماه:3610
    ورودی از گوگل: 57449
    تعداد مطالب: 166
    تعداد دیدگاه ها: 0

    برترين مطالب
    تبلیغات
    مطالب تصادفی
    آخرین مطالب ارسالی
    تبلیغات متنی

    ماهی پنکوسی


    نام : پنکوسی کت فیش یا شارک کت فیش

    خانواده : Pangasiidae

    زیستگاه اصلی : تایلند

    خصوصیات فیزیکوشیمایی : دما = ۲۲-۲۶ درجه سانتیگراد – PH= 6.5-7.5

    بیش ترین اندازه : در طبیعت ۴۰ اینچ ( حدود ۱۰۰ سانتی متر ) و در آکواریوم ۶ تا ۱۲ اینچ ( ۱۵-۳۰ سانتی متر ) رشد می کند .

    سطح شنا : پایین آب

    غذا : بیش تر غذاها از جمله دل و جگر گاو و گوسفند ، کرم خونی ، لوفاک و … را می خورد .

    طول عمر : ۱۰ سال و حتی بیش تر

    رنگ ها : مشکی ، آبی تیره ، نقره ای و سفید

    پنکوسی سفیدپنکوسی مشکی

    پنکوسی آبی تیرهپنکوسی نقره ایسازگاری : پنکوسی باله بلند ( گوشتخوار ) ماهی های کوچک را می خورد ، ولی پنکوسی باله کوتاه ( گیاهخوار ) با بیش تر گیاهخواران سازگار است .

    توجه : پنکوسی باله بلند دارای باله ی پشتی نوک تیز و رنگ تیره بوده در صورتی که باله ی پشتی در پنکوسی باله کوتاه حالتی شبیه قوس دارد و رنگ آن ها روش تر است .

    پنکوسی باله بلند ( شگارچی

    رفتار : پنکوسی ها ماهی های خجالتی بوده که بسیار مضطرب و فعال هستند و تقریباً همیشه گرسنه اند . آنها را باید در گروه نگهداری کرد تا استرس آنها تا حدی کاهش یابد . پنکوسی ها خیلی سریع شنا کرده و به فضای زیادی در تانک نیاز دارند . برای کاهش اضطراب آنها می توان از گیاهان شناور روی آب استفاده کرد که با ایجاد سایه مانع رسیدن نور به آنها شده و تا حدی از اضطراب آنها کاسته می شود .

     

    باید توجه داشت که چون آنها به راحتی زخمی می شوند ، نباید در تانک از وسایل نوک تیز استفاده کرد و در صورت امکان از حداقل وسایل تزئینی در تانک استفاده شود تا آنها راحت حرکت کنند .

    نگهداری از پنکوسی ها در آکواریوم های خانگی توصیه نمی شود ، چرا که آنهابه سرعت رشد کرده و به دلیل کمبود جا در ۸۵ درصد موارد پس از رسیدن به ۸ اینچ ( حدود ۲۰ سانتی متر ) می میرند .

    نکته : غذا دادن به پنکوسی ها کمی مشکل است ، چرا که آنها بینایی بسیار کمی دارند و باید تنها غذا را در جایی از آکواریوم ریخت که آنها رفت و آمد بیش تری دارند .

    آنها در بعضی موارد همچون ترس ، زخمی شدن ، بالا و پایین آمدن ناگهانی دمای آب و … حالتی شبیه مردن به خود ایجاد می کنند و خود را به صورت معلق در آب رها می کنند که خیلی جای نگرانی نیست و به اصطلاح به این حرکت آنها ” بازی مردن ” می گویند . ( البته نباید شرایط را طوری تنظیم کرد که آنها این حرکت را از خود نشان دهند . )

    تذکر : هرگز نباید به شیشه ی آکواریومی که در آن پنکوسی وجود دارد ، ضربه زد ، چرا که ممکن است باعث حرکت های سریع و وحشت انگیز پنکوسی ها شده که در نهایت موجب صدمه زدن به ماهی می شود .

    برای دریافت یک فیلم از یک پنکوسی که توسط یا انسان نوازش می شود و پنکوسی هم مایل به این کار است روی لینک زیر کلیک کنید .

     

    توجه : به دلیل تیز و محکم بودن باله ی پشتی آنها ممکن است در انتقال آنها با تور دچار مشکل شوید که توصیه می شود ماهی را توسط تور به بالای آکواریوم آورده و سپس با یک ظرف آنها را از تانک خارج کنید .

    پنکوسی و باله ی پشتی تیزpangusi 3 ماهی پنکوسی

    تشخیص جنسیت : راه راه های روی بدن پنکوسی های نر بلند تر و تیز تر از ماده هاست  ضمن اینکه پنکوسی های ماده بزرگتر از نرها هستند .

    تکثیر : پنکوسی ها را تا به حال در آکواریوم تکثیر نکرده اند و تکثیر آنها در فضای کم آکواریوم عملاً غیر ممکن است و تنها برای استفاده ی تجاری آنها را در استخر های بزرگ تکثیر می کنند . ( در تایلند )

    نکته : ممکن است گاهی اوقات پنکوسی ها به علت اضطراب به بیرون از تانک بپرند که به همین دلیل حتماً باید روی تانک درپوش قرار دهید .

    بیماری : ممکن است پنکوسی به راحتی به بیمای سفیدک مبتلا شود که با بالا بردن دمای آب می توان آنرا درمان کرد .

    حجم :
    پسورد : برای راحتی شما ندارد
    ارسال توسط : مدیر سایت | در تاریخ : ۱۰ فروردین , ۱۳۹۳ | دیدگاه: بدون دیدگاه