موضوعات
  • اخبار سایت
  • ماهیان گیاهخوار
  • ماهیان گوشتخوار
  • ماهیان همه چیزخوار
  • ماهیان آبشور
  • آموزش های پرورش ماهی
  • تصاویر ماهیان زینتی
  • ماهیان آب شیرین
  • آرشیو
    تبلیغات
    آمار سايت
    کاربران آنلاین: 1
    بازدید امروز: 331
    بازدید دیروز: 287
    بازدید این ماه:3497
    ورودی از گوگل: 58701
    تعداد مطالب: 166
    تعداد دیدگاه ها: 0

    برترين مطالب
    تبلیغات
    مطالب تصادفی
    آخرین مطالب ارسالی
    تبلیغات متنی

    گیاهان ابی و سازگاری انها با ماهی کوی گونه ها و شرایط نگهداری (قسمت اول)


    گیاهان ابزی با توجه به نقش مهمی که در برکه های کوی دارند و همچنین زیبایی و طراوتی که در برکه ها ایجاد می کنند همیشه مورد توجه علاقه مندان به ماهی کوی هستند.در این سری از مطالب قصد دارم تا شما را با انواع گیاهان ابزی که میتوان در برکه های کوی از انها استفاده کرد اشنا کنم.

     

     

     

     

     

     

    گیاهان ابزی یا در اصطلاح گیاهان ابی نقش مهمی را در استخر های کوی بازی می کنند. این گیاهان با استفاده از مواد زاید نیتروژن دار تولید شده توسط ماهیان رشد کرده و این در حالی است که استفاده این مواد توسط گیاهان به بهبود شرایط اب و رشد نکردن جلبک های مضر کمک شایانی می کند. از دیگر فواید گیاهان برای برکه های کوی این است که فضایی طبیعی  را برای کوی ها ایجاد می کند و در استخر هایی که در معرض افتاب مستقیم هستند می توانند پناهگاهی برای فرار از نور شدید خورشید باشد و برخی از این گیاهان می توانند غذای مورد نیاز ماهیانتان را در زمان نبود شما تامین کنند. با توجه به گفته هایی که در بالا امد به بررسی گونه های گیاهی که قابل نگه داری در برکه هستند و شرایط نگه داری انها می پردازیم.

    ۱٫   Azolla Caroliniana گیاه ازولا:

    گیاهی است که در سطح اب شناور می ماند و ارتفاع ان هرگز از ۱-۲ سانتی متر تجاوز نمیکند. ازولا یک سرخس شناور محسوب می شود و یک گیاه بومی مناطق گرمسیری است در صورت تامین نشدن نیتروژن مورد نیازش می تواند ان را از هوا تامین کند. رشد ان بسته به شرایط برکه می تواند از معمولی تا سریع متفاوت باشد. به نور متوسط تا زیاد نیاز دارد و بازه دمایی بین ۶-۲۷ درجه سانتی گردا را تحمل میکند. هرچند این گیاه گیاهی خوب برای یک برکه محسوب می شود ولی اگر نتوانید رشد انرا کنترل کنید به بزرگترین مشکل برکه ی شما بدل خواهد شد و به همین دلیل است که با داشتن تمامی شرایط ایده ال ان را برای برکه توصیه نمی کنند. برای کنترل این سرخس باید ان را با استفاده از توری از سطح اب جمع کنید تا با رشد بیش از حد خود راه تبادل هوایی را در سطح اب نگیرد. البته بعضی از کوی ها به خوردن انها علاقه نشان میدهند.

    برکه ای که سرخس ازولا ان را فراگرفته است:

    Nymphaea Pubescens.2. نیلوفر ابی:

    بدن شک این گیاه شاید محبوب ترین گیاهی باشد که در جهان درون برکه های کوی نگه داری می شود . امروزه گونه ها و رنگ ها موجود ان اگر بیشتر از نژاد های کوی نباشد کمتر از ان نیز نیست. این گیاه دارای برگهایی پهن و گسترده در سطح اب می باشد. ریشه این گیاه باد در درون گلدانی حاوی خاک مخصوص گیاهان اکواریومی قرار گیرد. گل این گیاه زیبایی خاصی را به برکه می بخشد. نگه داری از انها مشکل نبوده و به محدوده دمایی ۲۲-۳۰ درجه سانتی گراد برای بهترین رشد و گلدهی نیازمندند. مقدار نور مورد نیاز انها زیاد تا خیلی زیاد می باشد.

    حجم :
    پسورد : برای راحتی شما ندارد
    موضوع : ماهی کوی
    ارسال توسط : مدیر سایت | در تاریخ : ۲۲ فروردین , ۱۳۹۳ | دیدگاه: بدون دیدگاه